Sabtu, 21 Mei 2011

My journey - Wong Hon Wai 黃漢偉

My journey - Wong Hon Wai 黃漢偉


No immediate plan to rebuild Rifle Range Flats

Posted: 20 May 2011 09:42 AM PDT

In an interview by China Press, YB Wong Hon Wai said that there is no immediate plan to tear down and rebuild Rifle Range Flats. As the outcome of the Rifle Range Urban Renewal Competition, the State Government has received many inputs from architects and planners. The State Government is currently working on improving the cleanliness, changing the faulty lifts and sewarage pipes for Rifle Range Flats. It is the State Government's objective to make it a more comfortable space for the residents there.

As reported in China Press

黃漢偉:經各方面考量 打槍埔組屋暫不重建

報導:梁俊琳

 (檳城20日訊)檳州行政議員黃漢偉說,州政府曾考慮馬來西亞房地產商會檳州分會的建議,即將舊樓拆掉重建,但在接獲許多建築師的意見后,將打槍埔組屋發展需從各層面思考,所以暫時沒有上述打算。

 掌管檳州房屋發展委員會的黃漢偉,接受《中國報》電訪時指出,州政府是從各方面來考量,並非聽取單方面的以發展商角度考量。

 馬來西亞房地產商會檳州分會主席拿督陳福星日前建議州政府,仿傚新加坡房屋局,拆掉舊樓重新發展,如打槍埔組屋區。

 黃漢偉說,鑒于該會曾向州政府做出這項建議,州政府也于較早前舉辦一項"打槍埔社區重建比賽",經過綜合一些繪測師與建築師的各項意見后,認為不一定要拆除有關組屋,州政府需再探討。

只須提升各方面設施

 他認為,在20多年前是有許多家庭遷入打槍埔組屋,這些家庭都有子女,一廳一房的組屋略嫌擠迫,但如今他們的孩子都搬去其它地方,住在那兒的多數是樂齡人士與單親媽媽。

 "以當地人口的結構來看,只是需要提升各方面的設施,如電梯、垃圾與衛生方面等。"

 黃漢偉也指出,以前J座組屋是軍人的宿舍,在丟空約10年后,州政府將該座組屋約50個單位進行裝修,並成為暫時安頓被逼遷居民的臨時住所。

 他說,打槍埔組屋還是扮演其一定的角色,並不一定需要拆除重建

Tiada ulasan:

Catat Ulasan